Børnefysioterapi og iværksætterdrøm

Drømmen om engang at skulle drive egen virksomhed, har i mange år været et stort ønske. Inden jeg blev uddannet fysioterapeut i 2013, var jeg butiksbestyrer og det drive man kan få ved at råde over ting og bestemme hvordan dagligdagen og strukturen skulle se ud, var meget tiltrækkende. Under fysioterapiuddannelsen, blev det mere klart at det ikke bare lige er sådan at starte en fysioterapi klinik op, for der er mange andre elementer inden over som ærligtalt ikke var særlige attraktive. Så kom der børn ind i livet, og hverdagen gik sin gang, og skiftende arbejde og tilpasninger i forhold til den familiære situation drev iværksætterdrømmen længere væk. Da så muligheden kom efter en flytning til Jylland og intet børnefysioterapi job lå for hånden, så kom ideen om at starte egen virksomhed som tilbyder børnefysioterapi til børn i alderen 0-18 år.

Barnets Fysio

Barnets Fysio opstod og en gnist blev tændt og et håb om en fremtid med egen virksomhed ligger pludselig ikke så langt væk. Det vigtige var at få en skitse på hvordan Barnets Fysio skulle starte og med hvilke tilbud og hvilken målgruppe der kunne være relevant i forhold til området i og omkring Silkeborg. Et ønske om at kunne tilbyde en undersøgelse og behandling som kunne imødekomme de små babyer og et sted hvor de ville være trygge og forældrene kunne slappe af. Hjemmebehandling blev hurtig en attraktiv måde at arbejde på, samtidig med at der ikke er nogle omkostninger ved at komme på hjemmebesøg.

Behandling og træning af små børn

Muligheden for at arbejde med de helt små babyer blev hurtig en stor interesse, da endnu en lille baby kom til vores familien, og et nyt kommunalt job som også indebar en masse behandling og træning af små børn. Dog synes jeg stadigvæk det var vigtigt at kunne skille sig ud fra det ”normale” job, jeg havde ved siden af – og som samtidig var det kommunale job en nødvendighed for at kunne opstarte som selvstændig, i hvert fald set med de økonomiske briller.

Få en masse feedback

At være og blive selvstændig er ikke ”bar” at åbne en butik og tænke at nu vælter det ind med kunder. Det er et stort arbejde at formidle de budskaber man håber, vil fange, og samtidig nå ud til den rigtige målgruppe, som har behov for lige netop det tilbud jeg kan tilbyde. Markedsføring på de sociale medier fylder en del, og samtidig med at finde ud af at skabe det rigtige indhold for derved at få en masse feedback. I og med, at jeg ikke har været økonomisk afhængig fra dag et, giver en ro og et overblik over hvilke tiltag og hvilke måder jeg vil nå ud til potentielle kunder.

Leve af iværksætteri

Håbet er, at det stille og roligt vokser i takt med at vores børn bliver større og der bliver mere overskud til at kunne gå vejen som selvstændig, for det er et stort ønske at kunne komme til at leve af iværksætteri og dermed kunne udleve de mange drømme og ideer der ligger og venter. At kunne strukturere og bestemme over ens egen butik er simpelthen bare helt fantastisk og noget der kan give motivation til at blive ved med at udbygge til at det en dag bliver endnu større, i det jeg ser et stort potentiale i lige netop det jeg har valgt og samtidig en stor efterspørgsel.